Thursday, February 10, 2011

LaTte MacChiato n` AmaRetTo coLLectionku,,



Tibe2 pulak terdetik hati aku nak cite pasal mende ne,,tapi aku rase korang semua mesti da familiar dengan mende ni,,namenye kopi nescafe(mesti korang rase biase aje kan),,tapi nescafe ni merupakan nescafe yang lain dari yang laen,,sebab special nyer,mak sedare aku yang balik dari groningen yang bagi(sebenarnye aku yang mntak),,hahaha



brand yang diminati sepanjang zaman,,
selepas itu la baru aku tau yang nescafe ni ade banyak jenis yang aku sendiri pun tak tahu,,hah,lagi satu,,aku rase korang pon tak tau kan yang nescafe ne berasal dari switzerland,,nescafe ni merupakan produk nestle dan ia diperkenalkan pada 1 april 1938 setelah dibangunkan selame 7 tahun oleh Max Morgenthaler dan Vernon Chapman,,aku pon tak pasti la yang korang sume penah dengar and tengok tak jenis-jenis nescafe ni(sebab aku pon tak pernah tengok semua,,haha):
ne la kopi yang mak sedare aku bagi tu,,,

Nescafé Original
Nescafé Classic
Nescafé Classico
Nescafé Gold Blend, (di Sweden dipanggil 'Lyx')
Nescafé Gold Blend Decaf, (di Sweden dipanggil 'Lyx')
Nescafé Gold Blend Half Caff
Nescafé Black Gold
Nescafe Blend 43
Nescafé Blend 37
Nescafé Decaff
Nescafé Half Caff
Nescafé Fine Blend
Nescafé Partners Blend (Fairtrade)
Café Parisien (The Paris experience)
Nescafé Suraya
Nescafé Alta Rica
Nescafé Alta Rica Decaff
Nescafé Cap Colombie
Nescafé Espresso
Nescafé Red Cup (hanye di beberape negara eropah)
Nescafé Green Blend (dengan lebih antioksida, hanye di Sweden)
Nescafé Cappuccino
Nescafé Cappuccino Unsweetened
Nescafé Cappuccino Skinny
Nescafé Cappuccino Decaffeinated
Nescafé Cappuccino Unsweetened
Nescafé Decaffeinated
Nescafé Latte Macchiato
Nescafé Latte
Nescafé Latte Skinny
Nescafé Ice Java Coffee Syrup
Nescafé Excella

ni la  Max Morgenthaler dan Vernon Chapman


   tapi aku tak la ade semua ni,,yang ni aku tengok dekat wikipedia aje,,yang mak sedare aku bagi kat aku tu cuma Nescafé Amaretto,Nescafé Latte Macchiato,Nescafé Caramel,Nescafé Cappucino,,yang aku pelik ade jugak kopi aku ni jenis ye tak ade dalam list,,kirenyer macam ade barang rare pulak kn,,haha(bajet plak aku,,entah2 korang semua pon ade kopi yang aku anggap rare ne kan,,huhu),,bukan nyer ape,,aku cume nak share jep,,hahaha,,sekian

No comments: